آموزش مهارت های هفت گانه ICDL

آموزش مهارت های هفت گانه ICDL

در دنیای امروز، مهارت های کامپیوتری از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به عبارت دیگر سواد امروزی بر پایه دانش کامپیوتری است و اکثر افراد باید این مهارت کاربردی را یاد گرفته و در کارهای روزمره خود از آن استفاده کنند. در حال حاضر مهارت های کامپیوتری به بخش های مختلف تقسیم بندی می شوند اما یک بخش وجود دارد که دربردارنده هفت مهارت مهم و کاربردی است و در سازمان ها، ادارات، دانشگاه ها و تقریبا تمام بخش های کسب و کار برای ارتقای سطح توانائی کارکنان درزمینه کامپیوتر و سرعت بخشیدن به کارهای خود از آن استفاده می شود.

اهمیت یادگیری و کاربرد  مهارت های هفت گانه ICDL  به قدری مهم و حیاتی است که بسیاری از سازمان های بزرگ دنیا در طرح های برنامه ریزی شده و توسعه محوری خود یکی از استراتژی های اصلی خود را به آن اختصاص داده اند. در واقع انجمن جامعه حرفه ای انفورماتیک اروپا با تشکیل دادن گروهی ویژه، روشی برای بهبود بخشیدن سطح مهارتهای فن آوری اطلاعات در سراسر اروپا ابداع نمودند و با برگزاری آزمونهای آموزشی در این زمینه ، گواهی نامه اروپایی کاربری کامپیوتر به نام (ECDL) را به رسمیت شناخته شد.

به این ترتیب کسب مهارت و دریافت گواهی نامه ECDL اروپایی، به خارج از مرزهای آن نیز راه پیدا کرد و با نام ICDL که مخفف عبارت(International Computer Driving Licence) می باشد یعنی گواهی نامه بین المللی کاربری کامپیوتر شهرتی جهانی یافت و تمام مردم جهان را به گذراندن این دوره بسیار کاربردی و عمومی تشویق نمود که امروزه کمتر کسی را می توان دید که به دنبال یادگیری آن نباشد چرا که این مهارت جزء لاینفک مهارت های الزامی در محیط کسب و کار می باشد، حتی در تمام آزمون های استخدامی، این هفت مهارت جزء سوالات عمومی است که هر شخص باید قبل از ورود به بازار کار در این زمینه اطلاعات و مهارت کافی را داشته باشد.

سرفصل های مهارت های هفتگانه ICDL


عناوین مهارت های درجه یک ICDL
1 مفاهیم پایه فناوری اطلاعات
2 کاربرد کامپیوتر و مدیریت فایل ها (Windows )
7 اطلاعات و ارتباطات (Internet Explorer & Outlook)
عناوین مهارت های درجه دو ICDL
3 آشنایی با مفهوم واژه پردازی  (Microsoft Word 2016)
4 آشنایی با مفهوم صفحه گسترده  (Microsoft Excel 2016)
5 آشنایی با مفهوم پایگاه داده  (Microsoft Access 2016)
6 آشنایی با مفهوم ارائه مطالب (Microsoft PowerPoint 2016)

مزایایی اخذ گواهینامه ICDL برای داوطلبان

1- گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر، نه تنها موجب کسب مهارت در زمینه مهارت های اساسی فناوری اطلاعات می شود. بلکه افراد با پی بردن به توانایی خود در استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کاربردی اعتماد به نفس بالایی در محیط کار کسب خواهند کرد.

2- هم چنین سرعت عمل افراد را در زمینه های مختلف توسعه داده و آنها را مبدل به یک شهروند کارآمد در زمینه جامعه دیجیتالی امروز مینماید .

3- با کسب اطلاعات بیشتر از کاربردهای اساسی کامپیوترهای شخصی، کیفیت زندگی افراد ارتقاء می یابد.

4- امتیاز مهارتی کارکنان برای ارتقاء شغلی و رتبه ای نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این خود موجب افزایش درآمد آن ها نیز خواهد شد.

به امید آن که مقاله آموزشی مهارت های هفت گانه ICDL برای شما در جهت ورود به بازار کار مفید واقع گردد.