اندروید و برنامه نویسی اندروید

اندروید و برنامه نویسی اندروید

اندروید (Android) ، سیستم عاملی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت هاست. اکثر برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرند.

درواقع می‌توان اندروید را برگرفته از لینوکس دانست گرچه تفاوت‌های بسیاری وجود دارد اما مهم این است که ساختار اندروید بر اساس لینوکس است.

هسته اصلی سیستم عامل تکامل‌یافته اندروید، از سیستم عامل لینوکس گرفته شده است. اندروید سیستم‌عاملی متن‌ باز است که بر پایه هسته لینوکس توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است.متن باز بودن اندروید به این معنا است که سورس کد اصلی آن در دسترس عموم قرار دارد. یعنی برای استفاده از آن نیازی به دریافت مجوز و یا صرف هزینه نیست.

متن باز بودن اندروید باعث می شود که سورس کد اصلی آن به راحتی در اختیار کاربران و توسعه دهندگان مختلف در سرتاسر جهان قرار گیرد. این ویژگی باعث می شود اندروید توسط توسعه دهندگان بیشماری بررسی شود و در نهایت ارتقا یابد.

 معمولاً روال کار به این شکل است که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند که قصد استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی‌های مورد تولید خود دارند مبلغی را به گوگل جهت برخورداری از استفاده قانونی از این سیستم عامل پرداخت می‌کنند.

اگرچه برخی رقبای اندروید نظیر iOS ازلحاظ عملکردی یکی از برترین پلتفرم‌های موجود هستند اما محدودیت‌هایی دارند که باعث می‌شود کاربران نتوانند به‌راحتی نیاز‌هایشان را رفع کنند. اما اندروید این‌گونه نیست! در اندروید تقریباً هر کاری ممکن است. اگر خود پلتفرم اندروید نیز قابلیت خاصی را در اختیار کاربر قرار ندهد، اپلیکیشن‌های سوم شخصی هستند که به‌سادگی نیاز افراد را رفع می‌کنند.

  • مزیت های یادگیری برنامه نویسی اندروید
  • پلتفرم محبوب: اندروید محبوب ترین سیستم‌عامل موبایل دنیاست و حدود 70% مارکت جهانی و بیش از 85% مارکت ایران را در اختیار دارد.
  • بازار کار وسیع: با توجه به اینکه در دست اکثر افراد جامعه یک گوشی هوشمند می توان دید ، تقاضا برای ساخت نرم افزارهای اندرویدی بسیار افزایش یافته است، از این رو شرکت های کوچک و بزرگ برنامه نویسی در جذب افرادی که به زبان برنامه نویسی اندروید تسلط دارند با هم در رقابت هستند.
  • توانایی پیاده سازی ایده های شخصی: شاید یکی از جذاب ترین بخش های یادگیری برنامه نویسی اندروید این است که شما می توانید ایده های خود را به سادگی پیاده سازی کنید.
  • اگر قصد راه‌اندازی یک استارتاپ و بیزینس را دارید، می‌توانید با به عهده گرفتن بخش اندروید هزینه‌های تیم فنی را کاهش دهید. 
  • درآمد: اندروید گزینه‌ای عالی برای فریلنسری و دورکاری است به‌گونه‌ای که درآمد مناسبی نیز داشته باشید.
  • تغییر نگرش: دید مثبت ، افزایش درک بهتر از محیط ، مغز و ذهن فعال و خلاق
  • خلاصه ای از سرفصل ها:

نصب و آشنایی با محیط اندروید

کار با Adapter و Recycler View

کار با دیتابیس اندروید و فایل ها

مدیریت هشدار و انجام یک عمل خاص در زمان تعیین شده

کار با انواع اعلان ها در اندروید

کار با صفحات اسلایدی

مفاهیم فرگمنت ها و توضیح درمورد کاربرد و ویژگی های آن

Custom TextView & Custom EditeText

طراحی رابط گرافیکی کاربر

آشنایی با مفاهیم همزمانی

ارتباط با سرور

ساخت یک دانلود منیجر برای دانلود انواع فایل ها

انواع Broadcast Receiver

توضیح درمورد معماری و MVP  و MVC

استفاده از  Mapگوگل در اپلیکیشن و کاربرد های مربوط به آن

ساخت پروژه