کسب و کار در منزل

کسب و کار در منزل

دست‌سازها

از جمله مواردی است که از سال‌های دور بخش عمده‌ای از مشاغل خانگی را دربر گرفته و امروز نیز حیات بسیاری از صنایع‌دستی ما به وجود چنین کسب‌وکار‌هایی وابسته است. این دسته شامل اقلام متنوعی مانند دستباف‌ها، سوزن‌دوزی، بافتنی، انواع سازه‌های تزئینی مانند مجسمه‌ها و… را شامل می‌شود. البته نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه کنیم این است که چشم ما ایرانیان به صنایع‌دستی رایج کشورمان عادت دارد و حتی خیلی از ما استادکاران ماهر در این رشته‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها برای خرید مراجعه می‌کنیم، بنابراین اگر بخواهیم کسب‌وکار کوچکی را با بازار خوب در این حوزه راه‌اندازی کنیم.
مهم‌ترین ابزاری که به آن نیاز داریم خلاقیت است. ایده‌های خلاقانه در طراحی متفاوت و نوآورانه دست‌سازه‌ها می‌تواند به‌خوبی مخاطب خود را در بازار پیدا کند و سود‌آوری بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در همه‌جای دنیا برای دست‌ساز‌ها ارزش افزوده بسیار زیادی قائل هستند.

پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی

 پرورش گل و گیاه نیز از جمله مواردی است که اگر فضای مناسبی برایش در خانه داشته باشید نه‌تن‌ها مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه بسیار چشم‌نواز نیز هست. منابع خوبی برای آموزش نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی مختلف مانند کاکتوس و بنفشه آفریقایی که سودآوری قابل قبول به همراه دارند در دسترس است و اگر بتوانید شرایط محیطی مساعدشان را فراهم کنید با هزینه معقول می‌توانید به درآمدزایی مناسبی بدون دردسر دست پیدا کنید.

  • طراحی لباس

یک هنر است که در صنعت مد و پوشاک از تجارت بسیار خوبی برخوردار است بسیاری از افرادی که در این صنعت کار می کنند درآمد کمی دارند اما اقلیتی وجود دارد که به برند تبدیل شده اند و درآمد آن ها از پزشک متخصص قلب نیز بسیار بیش تر است.اگر به این حرفه علاقه دارید باید بسیار تلاش کنید هم در زمینه تخصص خود هم در زمینه برندینگ .

  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

تا دل‌تان بخواهد این روز‌ها وبگاه و کانال و صفحه اینستاگرام به زبان فارسی داریم که کسب‌وکار‌ها و شرکت‌های مختلف برای بهبود وضع کسب‌وکارشان ایجاد کرده‌اند، اما نمی‌دانسته‌اند چه مطالبی، با چه دسته‌بندی و با چه سبکی در چه صفحاتی و چطور باید بارگذاری کنند تا مشتریان بیشتری سراغ‌شان بیاید.

  • تدریس آنلاین

 شاید تا چند وقت پیش تدریس خصوصی یکی از منابع درآمد کمکی برای افراد صاحب دانش یا هنری مانند زبان‌های خارجی، موسیقی، نقاشی، آشپزی و… بود. اما رفت و آمد به خانه کسی که نمی‌شناسیم، همیشه نگرانی‌ها و خطراتی به همراه دارد. با شیوع کرونا و رونق گرفتن آموزش‌های مجازی، این روز‌ها بازار تدریس آنلاین داغ شده است. پس اگر مهارت یا دانشی دارید که می‌توانید به صورت تصویری آن را آموزش دهید، بدون نگرانی و دلهره سریع‌تر دست به کار شوید و با کمک فضای مجازی مخاطبان‌تان را بیابید.

  • تولید و پرورش کاکتوس

کاکتوس علاوه بر اینکه گیاه زیبایی است و بعد از مدتی نگهداری در فصل خودش گل می دهد از نظر علمی هم خاصیت هایی دارد که به گفته کارشناسان خاصیت ضدافسرگی، کاهش کلسترول خون و محافظت از سلول های مغزی دارد در هر نوع آب و هوایی به خصوص معتدل و کوهستانی میتوان این گیاه را پرورش داد، نحوه تکثیر آن هم از طریق پیوند زدن است و پرورش کاکتوس اول نیاز به علاقه مندی دارد و بعد هم داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری و آب و هوا و آب دهی گیاه و کود دهی لازم است.

کاکتوس آب زیادی نیاز ندارد و هوای معتدل می خواهد