رنگ بندی‌ها در هارد

رنگ بندی‌ها در هارد

Hard Disk Drive یا به اختصار HDD یک حافظه دائمی است که برای ذخیره کردن داده‌های مورد پردازش کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. این حافظه به طور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند. هرچند این حافظه‌ها در رقابت با SSDها عقب افتاده‌ا‌ند. اما به علت قیمت مناسب و سازگاری بالا همچنان جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند..

یکی از برندهای باکیفیت و همچنین محبوب هارد در بازار ایران، وسترن دیجیتال (Western Digital) است. این برند آمریکایی محصولات خوش قیمتی را در برای همه طیف از کاربران معرفی نموده است. این محصولات در حجم و همچنن رنگ بندی‌های متفاوت عرضه می‌شوند. شما بایستی بسته به نیاز خود، اقدام به انتخاب و خرید کنید. اما معنی هریک از رنگ بندی‌های این هاردها را می‌دانید؟

وسترن دیجیتال هاردهای خود را در رنج قیمتی متفاوت و برای کاربران اقتصادی تا حرفه‌ای آماده کرده است. وسترن دیجیتال برای سهولت هرچه بیشتر خریداران و کاربران، این هاردها را در چندین گروه بندی رنگی عرضه می‌نماید. در ادامه به معرفی و بررسی هریک از این رنگ بندی‌ها می‌پردازیم تا با اطلاع کامل اقدام به خرید نمایید.

  • هارد وسترن دیجیتال مشکی

هاردهای مشکی رنگ وسترن دیجیتال، نسخه‌ها گران قیمت و با بازدهی بالای این مجموعه هستند. این هارد مناسب مصرف عمومی کاربران حرفه‌ای است. و انتخاب مناسبی برای ویرایش فیلم و تصویر و مهم‌تر از همه گیمرها است. این هاردها با سرعت بالا و عمر طولانی مناسب کاربران حرفه‌ای با انتظارات بالاست که محدودیت قیمتی ندارند.

  • هارد وسترن دیجیتال آبی

هارد وسترن دیجیتال آبی یکی از جالب توجه‌ترین نسخه‌ها است. این نسخه از بهینه‌ترین گزینه‌های عمومی برای کاربران خانگی است. نسخه‌ها جدید این هاردها با فناوری SSD توکار عرضه می‌شود که آن را به انتخابی مقرون به مصرفه و با بازدهی بالا تبدیل می‌کند. این هاردها، انتخابی مناسب و خوش قیمت برای همه طیف کاربران است.

  • هارد وسترن دیجیتال سبز

این سری از هاردها، از گزینه‌های ارزان قیمت و البته دوست‌دار محیط زیست وسترن دیجیتال هستند. این هاردها از نظر مصرف برق بهینه‌تر از هاردهای آبی رنگ وسترن دیجیتال عمل می‌کنند؛ اما در عملکرد کلی بسیار ضعیف‌تر هستند. در حال حاضر این هاردها به شکل عمده تولید نمی‌شوند. و وسترن دیجیتال در حال حاضر SSD با رابط SATA و M.2 را تحت لیبل این خانواده تولید می‌کند.

  • هارد وسترن دیجیتال بنفش

این هاردها گزینه‌هایی گران قیمت هستند که به منظور ضبط و دخیره داده‌ها به صورت مداوم (۲۴ ساعته) مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علت این ویژگی خاص از این هاردها برای بیشتر برای دوربین‌های مداربسته و یا سایر کاربردهای خاص در ادارات استفاده می‌کنند. این هاردها سرعت نوشتن بسیار بالایی دارند.

  • هارد وسترن دیجیتال قرمز

این هاردها گزینه‌ها قدرمتند و بسیار گران قیمت هستند که کاربرد خانگی ندارند. این هاردها حجم بالایی داشته و در ذخیره سازی دیتا انواع فیلم و عکس کاربرد بالایی دارند. این هاردها در سیستم‌های تحت شبکه NAS و RAID مورد استفاده قرار می‌گیرند و امنیت حفظ اطلاعات در این رنگ هاردها بسیار بالا می باشد.

  • هارد وسترن دیجیتال طلایی

هاردهای طلایی رنگ وسترن دیجیتال حرفه‌ای ترین نسل ذخیره سازی این شرکت هستند که گران قیمت‌ترین لاین این شرکت محسوب می‌شوند. از این هاردها در دیتا سنترهای بزرگ و به منظور فعالیت شبانه روزی استفاده می‌شود. فضای ذخیره سازی این هاردها بسیار بالا بوده و کاربرد عمومی ندارند.

کلام پایانی: در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر شما را معانی رنگ‌ها در هاردهای وسترن دیجیتال آشنا کنیم. شما بایستی با توجه به نیاز و البته بودجه خود اقدام به انتخاب و خرید این هاردها کنید. اما توصیه می‌کنیم برای مصارف عمومی و گیمینگ هارد وسترن دیجیتال آبی انتخاب اول شما باشد. اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید، هاردهای مشکی رنگ وسترن دیجیتال انتخاب بادوام‌تر خواهد بود