روش های تعامل در اینستاگرام 2021

روش های تعامل در اینستاگرام 2021

آیا از خود می پرسید چطور میزان تعامل اینستاگرام خود را در سال 2021 افزایش دهید؟ شما تنها نیستید!

امروزه برندها نیاز دارند شاخص های عملکرد خود را بیشتر مورد بررسی قرار دهند و کامنت ها، محتوای ذخیره شده یا با دیگران به اشتراک گذاشته شده، بازدیدهای استوری اینستاگرام و حتی پیام های دایرکت را زیر نظر بگیرند تا بفهمند عملکردشان چگونه بوده است.

خوشبختانه این کار آنقدر هم که فکر می کنید سخت نیست!

ما 10 روشی که به کمک آن ها می توانید استراتژی اینستاگرام خود را ارتقا داده و باعث شود شما افزایش تعامل در اینستاگرام داشته باشید را با شما به اشتراک می گذاریم:

  1. بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنید
  2. با استیکرهای استوری اینستاگرام شروع به گفتگو کنید
  3. به طور منظم انواع محتوای جدید را تست و آنالیز کنید
  4. محتوای “سیو کردنی” برای پست ها ایجاد کنید
  5. اطلاعاتی که مخاطبان تان دوست دارند را منتشر کنید
  6. کپشن های طولانی تر بنویسید
  7. درمورد برند و بیزینس تان آزادانه صحبت کنید
  8. یک بخش خنده دار اضافه کنید
  9. توجه بیشتری به هشتگ های تان داشته باشید
  10. محتوای قابل اشتراک گذاری بسازید ومحتوای ویدیویی بیشتری بسازید
  • روش اول بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنید

آیا می دانستید که شما می توانید با پست گذاری در زمان اشتباه یا تنها منظم نبودن زمان پست گذاری، باعث محدود شدن میزان تعامل اینستاگرام تان شوید؟

با اینکه روش های معدودی برای افزایش تعامل اینستاگرام وجود دارد اما پست گذاری در زمانی که مخاطبان تان بیشترین فعالیت را دارند یک برد سریع است.

الگوریتم اینستاگرام پست هایی را دوست دارد که در یک مدت کوتاه باعث تعامل زیادی می شوند و اغلب آن پست را در بالای پست های فالوئرهایتان نشان می دهد.

برای اینکه این امکان را به دست آورید، زمانی را صرف نظارت و پیگیری آنالیزهای اینستاگرام تان کنید تا بهترین زمان پست گذاری برای مخاطبان تان را یاد بگیرید.

در هر اکانت اینستاگرام فالوئرهایی از مناطق زمانی متفاوت دور هم جمع شده اند پس این فکر خوبی است که بهترین زمان پست گذاری مخصوص خودتان را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، میزان تعامل را افزایش دهید و برندتان را رشد دهید!

  • روش دوم با استیکرهای استوری اینستاگرام شروع به گفتگو کنید

بیش از 500 میلیون اکانت اینستاگرام هرروزه از استوری ها استفاده می کنند و این رقم در سال 2021 رشد خواهد داشت!

استیکرهای استوری اینستاگرام یک راه عالی برای تشویق فالوئرهایتان به چت کردن و اشتراک گذاری نظرات شان و ارتباط داشتن با شماست که به نوبه خود منجر به دنبال کردن وفادارنه ی شما می شود و احساس می کنند با برندتان در ارتباط هستند.

در این جا به چندین روش به کار بردن استیکرها برای افزایش تعامل اینستاگرام اشاره می شود:

سوال

هیچ چیزی بهتر از استیکر AMA از من چیزی بپرسید در استوری های اینستاگرام گفتگو را به راه نمی اندازد. و از آنجاییکه اینفلوئنسرها به استفاده از استیکر سوالی استوری اینستاگرام برای کمک به فالوئرهایشان با هدف شناخت بیشتر آن ها معروف هستند دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید همین کار را برای بیزینس تان انجام دهید.

این یک فرصت عالی برای فالوئرهایتان است تا برندتان را بهتر بشناسند یا اطلاعات بیشتری درمورد محصولات تان به دست آورند. اما از طرف دیگر این یک مکان عالی برای شماست تا از فالوئرهایتان چند سوال بپرسید. شما می توانید درمورد پالت رنگ فصل بعدتان و یا درمورد اینکه محصولات چه خطوط تولیدی را بیشتر دوست دارند ببینند، گفتگویی با آن ها به راه بیندازید.

با این استیکر تعامل، گفتگو و بازخورد مشتری همه در یک پست عالی خلاصه می شود!

کوییز

استیکر کوییز استوری اینستاگرام یک استیکر تعاملی است که این امکان را به شما می دهد تا سوالات چند گزینه ای تفننی را با فالوئرهایتان به اشتراک گذاشته و نتایج را بررسی کنید.

وقتی یکی از فالوئرهایتان در کوییز رای می دهد می تواند ببینند که آیا درست رای داده یا خیر و شما نیز می توانید ببینید هر گزینه چه تعداد رای دریافت کرده و هر شخص چطور رای داده است.

شمارش معکوس

اگر می خواهید علاقه ی فالوئرهایتان را بیشتر کنید و محبوبیت رویدادها و فروش را افزایش دهید، استیکر شمارش معکوس در استوری اینستاگرام برای پست های شما عالی ست!

وقتی یک استوری درمورد یک رویداد پیش رو ( مثل فروش درون فروشگاهی، رونمایی از محصول جدید یا یک اطلاعیه خاص) منتشر می کنید می توانید یک استیکر شمارش معکوس اضافه کنید که تاریخ و زمانی که تنظیم کرده اید را لحظه شماری کند.

سپس فالوئرهایتان می توانند به رویداد شمارش معکوس ملحق شوند که به آن ها یادآوری فرستاده می شود که وقت آن فرا رسیده و لحظه شماری به پایان رسیده است!

این یک استراتژی عالی برای درگیر کردن فالوئرهای اینستاگرام تان است و باعث می شود مخاطبان تان به دلخواه خود در رویدادهای خاص یا تبلیغات شرکت کنند.

  • روش سوم به طور منظم انواع محتوای جدید را تست و آنالیز کنید

برخی از بهترین طرح های محتوای اینستاگرام با آزمایش کردن به دست آمده اند. تست کردن اشکال جدید محتوا در اینستاگرام می تواند مضطرب کننده به نظر برسد خصوصا اگر احساس کنید در موقعیت خوبی قرار دارید و با استراتژی محتوای فعلی خود شاهد تعامل خوبی هستید.

اما به ما اعتماد کنید، آزمون، خطا و تجربه کردن محتوا عوامل مهمی هستند که باعث می شوند از بقیه جلو بزنید و استراتژی قوی تری داشته باشید.

مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ در این جا چند ایده که می توانید آن ها را در این ماه امتحان کنید ارائه می شود:

  1. انواع محتوای جدید را امتحان کنید.Meme ها ، نقل قول ها، محتوایی که توسط کاربران ساخته شده، اینفوگرافیک های کوچک یا حتی ویدیوی سلفی می تواند برای گرید یا استوری های شما عالی باشد.
  2. انواع ویدیو مثل استوری های اینستاگرام، Reel های اینستاگرام و IGTV را تجربه کنید. برخی برندها با محتوای طولانی در بخش IGTV بهتر عمل می کنند درحالیکه برندهای دیگر کلیپ های کوتاه و جذاب را ترجیح می دهند. چیزی خارج از حالت معمول را امتحان کنید.
  3. سبک های مختلف استوری اینستاگرام را امتحان کنید و ببینید آیا میزان تعامل را بالا می برند. برای مثال ببینید یک محتوای پشت صحنه خودمانی با ذائقه مخاطب تان سازگاری دارد یا اینکه آن ها یک جمع بندی هفتگی را ترجیح می دهند.

همانطور که انواع مختلف محتوا را تست می کنید فراموش نکنید که به طور منظم آنالیزهایتان را چک کنید!

  • روش چهارم محتوای “سیو کردنی” برای پست ها ایجاد کنید

این روزها کامنت ها ، اشتراک گذاری ها و سیو کردن ها در اینستاگرام بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارند. یکی از بهترین روش ها برای بهبود میزان تعامل در سال جدید این است که محتوای بیشتری ایجاد کنید که مخاطبان تان را تشویق به فشردن دکمه ی ذخیره سازی می کنند!

“محتوای سیو کردنی” هرچیزی است که می دانید مخاطب تان می خواهد آن ها را در زمانی دیگر دوباره ببیند.

برای مثال ، پیج  The Colored Girl ، پستی را درمورد زبان های ابراز عشق منتشر کرده است و جامعه را تشویق کرده است که خودمراقبتی را تمرین کنند:

استفاده از پست های کاروسل (Carousel) برای اشتراک گذاری نکات و اطلاعات ارزشمند می تواند منجر به ذخیره سازی بیشتر شود، چون مخاطبان تان می توانند هنگامیکه می خواهند به نکات عمل کنند به به پست مراجعه کنند.

به همین ترتیب سازندگان محتوای مسافرتی با ساخت پست های سبک وبلاگ کوتاه و اشتراک گذاری اطلاعات درمورد مقصدشان شاهد موفقیت هایی بوده اند:

وقتی برای محتوای “سیو کردنی” برای پست گذاشتن ایده پردازی می کنید به این فکرکنید که برای مخاطب تان چه چیزی مهم است و آن ها چه چیزهایی را ارزشمند می دانند. این می تواند هرچیزی از اینفوگرافیک گرفته تا meme های خنده دار یا نقل قول هایی باشد که می دانید خوششان می آید.

  • روش پنجم اطلاعاتی که مخاطبان تان دوست دارند را منتشر کنید

پیش بینی می شود پست گذاری محتوای شخصی سازی شده و داده محور، ترند بزرگ سال2021 باشد و ما فکر می کنیم این کار واقعا به افزایش تعامل اینستاگرام هم کمک خواهد کرد.

Brandon Perlman  موسس و مدیرعامل شرکت مطالعات اجتماعی توضیح می دهد که یادگیری ماشینی و محتوای شخصی سازی شده به جایی نمی رسند:

برایان پیش بینی می کند که : من می توانم تجزیه وتحلیل ها و اینفوگرافیک های داده محور قابل توجهی را ببینم که از حامیان واقعی برند ، مشتریان، و هوادارن به اشتراک گذاشته خواهند شد.

یک نمونه عالی برای این کار، کمپین Spotify’s Wrapped است. این کمپین فوق العاده، آموزنده، شخصی، مبتنی بر ابزار، سفارشی، قابل اشتراک گذاری و ماهرانه است.

آماده ی امتحان کردن این ترند هستید؟ با مشاهده داده های خود شروع کنید. به عنوان مثال، اگر یک خرده فروش آنلاین هستید، می توانید ببینید چه زمانی مردم بیشتر دوست دارند خرید کنند؟چه چیزی بیشترین فروش را در یک ماه داشته است؟ چند درصد از مخاطبان شما به یک محصول جدید رای داده اند؟

با استفاده از این داده ها آیا می توانید داستانی درمورد آن ها بسازید تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و یا یک آمار مهم وجود دارد که می دانید مخاطبان تان آن را دوست خواهند داشت؟

با اینکه تولید محتوای داده محور زمان اضافی نیازدارد و اجرای آن نیاز به آماده سازی دارد اما وقتی بینید میزان تعامل شما بالا می رود ارزش این تلاش را خواهد داشت!

  • روش ششم کپشن های طولانی تر بنویسید

آیا می دانستید که کپشن اینستاگرام شما می تواند تا 2200 کاراکتر داشته باشد؟این فضای زیادی است که می توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

یکی از عواملی که بر عملکرد پست اینستاگرام شما در الگوریتم اثر می گذارد “زمان صرف شده برای پست” است.

بنابراین یکی از ساده ترین راه های بهبود میزان تعامل اینستاگرام ، نوشتن کپشن های طولانی تر است.

ما با پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسری Fohr همکاری کردیم تا حساب کتاب کنیم و تعیین کنیم که طول کپشن چگونه روی میزان تعامل اثر می گذارد.

طبق گفته ی Fohr ، متوسط طول کپشن از سال 2016 بیش از دو برابر شده است و کسانی که کپشن طولانی تری دارند بیشترین میزان تعامل را دارند!

حال ما نمی گوییم که هر کپشن باید هزار کلمه داشته باشد اما حتی نوشتن یک جمله ی کامل به جای چند تا شکلک می تواند به شما کمک کند که باعث افزایش تعامل اینستاگرام شود.

  • روش هفتم درمورد برند و بیزینس تان آزادانه صحبت کنید

قدرت اصیل بودن در اینستاگرام بسیار زیاد است و قرار است در سال 2021 از این هم بیشتر شود!

ما شاهد هزاران برند و بیزینس هستیم که اتفاق نظر دارند و جنبه ی صادقانه تر، واقعی تر و ضعیف تر از برند و بیزینس شان را نشان می دهند.

واقعی بودن تا حد زیادی می تواند کمک زیادی به ایجاد ارتباط قوی تر با مخاطبان کند که به نوبه خود تعامل بیشتر را تشویق می کند.

هنگامی که بتوانید خوب و بد را در کنار هم و تلاش ها را همراه با پیروزی ها نشان دهید، برند شما برای مخاطب بیشتر با واقعیت مطابقت خواهد داشت.

ما با Sarah Nicole از @thebirdspapaya درمورد اینکه او چطور کپشن های بلند را در پست اینستاگرامش جای می دهد گفتگو کردیم :

او توضیح می دهد: “در چند سال گذشته راهی جدید برای استفاده از اینستاگرام به عنوان رسانه بروز خلاقیتم پیدا کرده ام”

تغییر روند فکر او به ” اول کپشن” و دوم تصویر به سارا اجازه داد تا در رویکرد خود بیشتر ژورنالیست باشد و در عین لحظات ضعیف تر و واقعی تر زندگی اش را با فالوئرهایش به اشتراک بگذارد.

و میکروبلاگینگ در کپشن ها واقعا برای سارا نتیجه داده است، در کمتر از دو سال اکانت @thebirdspapaya از 70 هزار فالوئر به 1.7 میلیون فالوئر افزایش پیدا کرده است!

اما این فقط اینفلوئنسرها نیستند که با این ترند موافقند.

برندها و بیزینس ها در پست ها ،IGTV و Reel های اینستاگرام خود در مورد ماموریت ها ، و تلاش های شرکت شان و اینکه چرا این کار را انجام می دهند مطالب بیشتری منتشر می کنند.

امسال ممکن است شاهد این باشید که رهبران و موسسان بیزینس های بیشتری به اینستاگرام برای اشتراک گذاری کارهای داخلی شرکت ، میزبانی لایو پرسش و پاسخ یا فقط برای سلام گفتن روی خواهند آورد.

بنابراین حالا زمان آن رسیده است که با دیگران همراه شوید و شروع به اشتراک گذای مطالب بیشتر با فالوئرهایتان کنید تا افزایش تعامل اینستاگرام داشته باشید.

  • روش هشتم یک بخش خنده دار اضافه کنید

پست های اینستاگرام به زمان ، تلاش و برنامه ریزی نیاز دارند تا درست شوند. اما این به آن معنا نیست که نمی توانید کمی خوش بگذرانید!

ما شاهد برندهای بیشتر و بیشتری هستیم که با افزودن Meme ها و موضوعات ترند به محتوای خود بخش های شوخی و مطالب عامه پسند را در پست های خود جای می دهند.

از به کار بردن فیلترهای AR در استوری ها گرفته تا افزودن Meme ها و گیف ها به پست ها ، وقتی چیز نامتعارف و سرگرم کننده ای پست می کنیم نرخ تعامل بالا می رود!

البته شما بایستی به مضمون و لحن کلی برندتان احترام بگذارید، اگر Meme ها با ارزش های برندتان همخوانی ندارند پس بهتر است آن را از استراتژی خود کنار بگذارید و ظاهر و باطن تان را زیرسوال نبرید.

اما اگر می توانید لحظات سرگرم کننده ای را به استراتژی خود اضافه کنید آماده باشید تا بازخوردهای واقعی را در کامنت ها، اشتراک گذاری ها و لایک هایتان مشاهده کنید!

  • روش نهم توجه بیشتری به هشتگ های تان داشته باشید

اگر می خواهید میزان تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید، درک اینکه کدام هشتگ ها افراد بیشتری را به سمت پست هایتان می کشانند واقعا مهم است.

هرچه هشتگ شما قوی تر عمل کند تاثیرگذاری ها(impressions) بیشتر و چشم های بیشتری روی محتوای شما خواهد بود!

  • روش دهم محتوای قابل اشتراک گذاری بسازید و محتوای ویدیویی بیشتری را بسازید

این امکان برای کاربران، برای به اشتراک گذاری پست ها در استوری های اینستاگرام یا پیام های دایرکت خود یک ویژگی مفید است که به شما کمک می کند حتی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

نکته اصلی ایجاد محتوایی است که می دانید مخاطبان شما خواهان پست گذاری مجدد آن هستند.

شبیه ساخت محتوای سیو کردنی ، محتوای قابل اشتراک گذاری باید بسیار با آنچه مخاطب شما دوست دارد و نیاز دارد مرتبط باشد. به اینفوگرافیک ها، اطلاعاتی که می توانند در افراد شوک ایجاد کنند یا کنجکاوی آن ها را برانگیزانند ، Meme های خنده دار یا نقل قول های مرتبط با واقعیت فکر کنید:

به علاوه حالا می توانید اینکه چندبار پست گرید شما در استوری ها به اشتراک گذاشته شده است را ردیابی و اندازه گیری کنید که این امکان ، ردیابی و اندازه گیری اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد را داشته است آسان تر می کند.

سال 2020 برای ویدیوی اینستاگرام سال مهمی بود خصوصا با معرفی Reel  در اینستاگرام ، و بخش Reel هیچ نشانه ای از افت عملکرد در 2021 نشان نداده است. با جای دادن محتوای ویدیویی بیشتر در استراتژی محتوای خود تقریبا افزایش میزان تعامل پروفایل اینستاگرام خود را تضمین می کنید. اما لازم نیست برای ساخت ویدیو دلهره داشته باشید ، در حقیقت ساخت محتوای ویدیویی می تواند بسیار آسان باشد.

و اگر در سال 2021 به Reels اینستاگرام بپردازید ( که باید هم بپردازید!) فراموش نکنید که آن ها سریع و سرگرم کننده طراحی شده اند و می توانند برای جذب مخاطب شما با محتوای آموزشی استفاده شوند، مانند دستور پخت های Jeannette Ogden:

Reels اینستاگرام یک روش عالی برای آزمایش محتوای کوچک ، کشف ویژگی جدید و خلاقانه ی ویدیو و تعامل با جامعه است.

نمی توان انکار کرد که اینستاگرام یک مکان رقابتی است اما هنوز هم راه های زیادی وجود دارد که می توانید با خلاقیت میزان تعامل اینستاگرام را افزایش دهید.

بنابراین دفعه ی بعدی که قصد دارید برای محتوای اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید و استراتژی تعیین کنید سعی کنید این نکات را در آن بگنجانید و ببینید که مخاطبان تان چگونه پاسخ می دهند.