چگونه با استفاده از فتوشاپ کسب درآمد کنیم؟

چگونه با استفاده از فتوشاپ کسب درآمد کنیم؟

اگر نیم نگاهی به آگهی های استخدام اینترنتی داشته باشیم متوجه این خواهیم بود که خیلی از شرکت هایی که کارهای اینترنتی انجام می دهند و یا در زمینه های فروش کار می کنند همیشه به یک گرافیست حرفه ای تمام وقت نیاز دارند. تصمیم با شماست که بخواهید برای یک شرکت خصوصی به عنوان گرافیست کار کنید یا بخواهید به صورت دور کاری و پاره وقت برای یک شرکت خاص کار کنید و یا به صورت پروژه ای کار قبول کنید فریلنسر . اما در این میان راه ها و روش هایی وجود دارند که شاید خیلی ساده و پیش و پا افتاده به نظر برسند اما سود خیلی زیادی نسبت به کارمندی دارد، با ما همراه باشید تا روش های کسب درآمد از فتوشاپ را برای شما توضیح دهیم و اگر تا به الان فتوشاپ کار نکردید حتما آموزش فتوشاپ سایت های مختلف را دنبال کنید و سعی کنید حرفه ای باشید. اگر شما تسلط کافی به نرم افزار های طراحی به خصوص فتوشاپ داشته باشید زمینه های کاری متعددی برای شما فراهم می شود و می توانید متناسب با تخصصی که دارید مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

  • کارمندی به عنوان گرافیست

در حال حاظر شرکت های زیادی وجود دارند که نیازمند گرافیست هستند و هر شرکتی متناسب با موضوع کاری خود انتظارات متفاوتی از گرافیست دارند. به عنوان مثال شرکت های حوزه وب و همچنین شرکت های فعال در زمینه چاپ حتما به یک گرافیست حرفه ای نیاز دارند که متوسط حقوق این افراد از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هست تا چند میلیون که در شهر های مختلف این تعرفه هم متفاوت خواهد بود.

  • کسب درآمد از گرافیک با طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از گزینه های سخت اما جالب و خلاقانه برای پرداختن به مهارت آموزی هست. امروز دیگه به لطف پیشرفت تکنولوژی و سطح بالای آگاهی عمومی جامعه، هر فردی که به تازگی کسب و کاری رو شروع میکنه به طور پیشفرض میدونه که برای کسب درآمد بیشتر نیاز به برندسازی داره. یک کسب و کار خوب و حرفه ای با یک لوگوی خوب و حرفه ای شناخته میشه. در نتیجه به جرات میشه گفت همه ی کسب کارهای جدید به لوگو نیازمند هستن. خارج مباحث کارآفرینی توی بحث برندسازی یک لوگوی حرفه ای مثل چوب جادویی عمل میکنه! 

کسب درآمد از طراحی لوگو به میزان خلاقیت و حرفه ای بودن شما بستگی داره. اینکه چه نمونه کاری از خودتون داشته باشید یا اینکه با چه سازمان هایی همکاری داشتید میتونه به شما کمک می کند تا درآینده همکاری های حرفه ای تری را تجربه کنید. من اولین نمونه لوگوها رو برای خودم کار کردم و بعد برای یکی از دوستان که به تازگی وبسایتی برای خودش راه اندازی کرده بود و بعدشم اولین مشتری حرفه ای از راه رسید.

  • کسب درآمد از فتوشاپ از طریق ویرایش و ادیت عکس

با این که فتوشاپ شاخه های بسیار گشترده ای دارد اما در نگاه اول یک نرم افزار ویرایش و ادیت عکس به حساب می آید.  یک ویرایشگر حرفه ای و مونتاژ عکس می تواند از آتلیه ها و فعالیت های شخصی درآمد های بسیاری را داشته باشد. مهارت بالا در فتوشاپ، آشنایی با تکنیک ها و اصول عکاسی، آشنایی با روانشنایی رنگ ها و نمونه کار های قوی از مهم ترین پارامتر ها برای موفقیت در این شاخه کاری نرم افزار فتوشاپ است.

  • کسب درآمد از طراحی کارت ویزیت

بعد از طراحی لوگو ، طراحی کارت ویزیت مطرح میشه. کارت ویزیت یک برگ برنده ی مهم برای صاحبان مشاغل محسوب میشه. کارت ویزیت یک پل ارتباطی بسیار قوی بین صاحبان مشاغل و مشتریان است.  داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای می تونه به نوعی القا کننده ی صلابت و بامهارت بودن صاحب شغل باشه. چه برای افرادی که سالها در زمینه ی شغلی خود مشغول بودن و چه اونهایی که به تازگی قصد شروع به کار دارن. اینجا برای کسانی که میخوان از طریق مهارت ها و علایقشان درآمدی بدست بیارن، کسب درآمد از طراحی کارت ویزیت می تونه گزینه مناسبی باشد. کارت ویزیت ها در اندازه ها و جنس های متفاوت کاغذ ارائه میشن. در نتیجه شما به عنوان یک طراح گرافیک باید با این موضوع آشنا باشید. و موقع دریافت سفارش و انجام طراحی کارت ویزیت اونها را مد نظر قرار بدید.

  • طراحی ست اداری

طراحی ست های اداری مانند کارت ویزیت ، سربرگ ، فاکتور ، پوستر ، لوگو و …. بسیار بازار خوب و پر رونقی دارد. شما می توانید با انجام این پروژه ها کسب درآمد عالی داشته باشید. آموزش فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که بتوانید کارت ویزیت ، سربرگ ، پوستر و هر آن چیز گرافیکی مد نظر کسب و کار هات را طراحی  نمایید. اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و همچنین مواردی از قبیل کاغذ یادداشت و … هستند که با طراحی ست های اداری می توانید مبلغ خوبی را کسب کنید و معمولا  تعرفه طراحی ست های اداری  متغییر هستند که در بعضی موارد به دلیل اضافه بودن کارهای طراحی می تواند مبلغ هم بالاتر از این مبلغ هم باشد.

  • کسب درآمد از طراحی بنر

کسب درآمد از طراحی بنر از گزینه های دیگری که پیش روی یک طراح گرافیک ماهر هست. صاحبان مشاغل به اهمیت این موضوع آشنایی کامل دارن. اونا می دونن که برای دیده شدن و شناخته شدن باید به نوعی خودشون رو در مجامع عمومی معرفی کنن. یکی از بهترین راه های معرفی خدمات و تولیدات، استفاده از بنر ثابت یا متحرک در اطراف محل کسب و سطح شهر هست. صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک، سازمان ها و شرکت ها، نیازمند معرفی و اطلاع رسانی خدمات و صنایع شان به جامعه هدف خود هستن. همچنین افراد عادی در برخی مراسمات خود نظیر تبریک، تسلیت و… به چاپ بنر میکنن. در نتیجه برای یک طراح گرافیک که به مهارت فتوشاپ مسلح شده و با طراحی بنر حرفه ای آشنایی داره، طراحی بنر یک فرصت مناسب برای همکاری و کسب درآمد محسوب میشه.

  • طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب گزینه ی پیشنهادی بعدی ما است. شما می توانید به دو صورت هنر و مهارت خود را به نمایش بگذارید و به کسب درآمد از فتوشاپ بپردازید. در حالت اول مستقیما با ناشران طی یک قرارداد برای طراحی جلد کتاب های در دست چاپ صحبت کنید. مسلما با ارائه رزومه طراحی خود می توانید نظر ناشران را جلب کرده و بازار کار مناسبی را برای خود ایجاد کنید. کتاب در انواع سایز از سایز جیبی تا وزیری و رحلی و در جنس کاغذهای متفاوتی چاپ می شوند. در نتیجه شما به عنوان یک طراح گرافیک باید به این موارد در طراحی جلد کتاب دقت داشته باشید. در حالت دوم همکاری با نویسندگان و سایت هایی است که در راستای نشر کتاب الکترونیک فعالیت می کنند. عموما طراحی جلد کتاب الکترونیک از استانداردهای چاپی پیروی نمی کند و در نتیجه دست شما  به عنوان یک طراح گرافیک باز است. یک ناشر موفق به خوبی می داند که یکی از اصلی ترین دلایل خرید کتاب جلد زیبا و گیرای آن است. در نتیجه حضور یک طراح گرافیک حرفه ای در پروسه ی چاپ کتاب الزامی است.

  • طراحی پوستر

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی هاست. زیرا می توان قوانین را زیر پا گذاشت. پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات اقراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، طراحی پوستر انواع مختلف دارد که در به صورت معمول پوسترها به دو نوع تبلیغاتی و هنری تقسیم می شوند ، هر چقدر کار شما حرفه ای و خلاقانه باشد می تواند مبلغ طراحی شما هم افزایش داشته باشد . پوستر در سایزهای بزرگ از کاغذ طراحی می شود که شروع آن از قطع استاندارد A3 است. در طراحی پوستر، دست طراح برای استفاده از اشکال گرافیکی بزرگ و گویا بازتر است. بازخورد و احتمال بازدید مشتریان از پوستر به نسبت بیشتر است. چرا که حجم اطلاعات چندان زیاد نبوده و سریعاً محتوا و منظور کارفرما در یک پوستر به بیننده القا می شود. در این صورت بیننده می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر از بروشورهای موجود اطلاعات کامل را کسب کند. سفارش طراحی پوستر در سایزهای بزرگ در شرکت های سینمایی و جهت معرفی جدیدترین فیلم های سینمایی بیشتر به چشم می خورد. پس از آن عمده سفارش دهندگان را شرکت ها و برندهای مطرح تشکیل می دهند، که با استفاده از طراحی پوستر، محصولات و خدمات جدید و یا حضور خود را در جشنواره ها و نمایشگاه ها اعلام میکنند.البته پر واضح است که کارفرمایان و سفارش دهندگان طراحی پوستر محدود به این اقشار نمی شود. در اکثر کسب و کارها استفاده از پوسترهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات جدید استفاده از پوستر دیده می شود. در نتیجه این میان بازار کار فتوشاپ برای یک طراح گرافیک که به طراحی پوستر مسلط است، یک کسب درآمد میلیونی با فتوشاپ را رقم میزند