۱۰‌ توصیه آیلتسی

۱۰‌ توصیه آیلتسی

۱. متد داشته باشید.
باید برای هر قسمت آزمون یک تکنیک یا متد ویژه داشته باشید.
چه نوشتن پاراگراف مقدمه رایتینگ، چه پاسخ به سوالات مچینگ (matching) ریدینگ، و چه هر قسمت دیگه ای در آزمون، نیاز به یک متد داره.

۲. تفییرات مثبت کوچک
دنبال تکنیک خاصی نباشید که نمره شما رو از این رو به اون رو بکنه. تغییرات مثبت همیشه به آرامی اتفاق میفتند و این مسئله نیاز به پیوستگی تلاش‌های شما در مهارت‌های مختلف زبانی داره‌.

۳. آزمون و تست کمتر، تلاش بیشتر برای آمادگی
اگر تلاش‌های شما محدود میشه به تست زدن و آزمون آزمایشی دادن، نمره تون بهبود پیدا نمی‌کنه. نهایتاً یک بار در هفته رو به تست زدن اختصاص بدید و بقیه هفته رو مشغول آمادگی آزمون بشید. مثلاً لغت‌های مربوط به موضوعات آیلتسی رو یاد بگیرید، یا جواب یک نمونه آزمون اسپیکینگ رو آماده کنید.

۴. متوجه شدن مطلبی به معنای توانایی استفاده از اون نیست.
ممکنه معنای بسیاری از لغات رو بدونید، اما یا واقعاً می‌تونید از اونها به درستی در جمله استفاده کنید؟

۵. از اشتباهاتتون درس بگیرید.
شاید بهترین راه بهبود گرامر و تکنیک‌های مربوط به آیلتس همین باشه. همیشه جواب‌های اشتباهتون در آزمون‌های تستی و آزمایشیتون رو آنالیز کنید و ازشون درس بگیرید.

۶. کلمات خیلی سخت و گرامر خیلی پیچیده رو فراموش کنید‌.
اصرار شدید بسیاری از افراد برای استفاده از ساختارهای خیلی پیچیده، معمولاً جواب عکس می‌ده، چون جملاتی که تولید می‌کنند، مصنوعی و غیرطبیعی جلوه می‌کنه.

۷. سوال رو جواب بده.
به جای اصرار بر استفاده از ساختارهای پیچیده، بر روی پاسخ به سوال تمرکز کنید و سعی کنید همونطور که در فارسی به سوالی جواب می‌دید، اینجا هم یک جواب طبیعی به سوال بدید.

۸. لغات مربوط به موضوع، نه عبارتهای ثابت از قبل حفظ شده
حفظ کردن عبارات یا جمله‌های از قبل نوشته شده، کمکی به رایتینگ شما نمی‌کنه و ممتحن رو تحت تاثیر قرار نمیده. چیزی که ممتحن رو تحت تاثیر قرار میده، استفاده شما از لغات و عبارتهایی هست که مستقیماً به موضوع رایتینگ مربوط میشن.

۹. رمز و رازی وجود نداره.
منتظر رمز و راز خاصی برای بهبود نمره تون نباشید. فقط یاد بگیرید و بعد تمرین کنید و تمرین کنید.

۱۰. به جای استرس و نگرانی، تمرین کنید.
کتاب رو باز کنید، مداد و خودکار رو بردارید و استرس نداشته باشید. یادتون باشه که هر چی بیشتر کار کنید، با اعتماد به نفس بیشتری آزمون می‌دید.